"פסק הדין בבית שמש מעורר תחושה של – גיבורים על חלשים"

    יוסי אשר No Comments on "פסק הדין בבית שמש מעורר תחושה של – גיבורים על חלשים"
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד ובבית שמש עדיין ממתינים על הכרעת בית המשפט העליון, על חוקיות הבחירות בבית שמש, אחר הדיון שנערך ביום חמישי שעבר, בו ביקשו פרקליטיו של ראש העיר הנבחר משה אבוטבול ומפלגות נוספות בעיר, לקבל זכות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את הבחירות שנערכו בעיר בחודש חשוון האחרון, יש כבר כאלו שלא קשורים לבית שמש שמתקוממים על החלטת המחוזי לפסול את הבחירות בבית שמש, ובהם משפטן בכיר שביזמה אישית החליט לפרסם טור תחת הכותרת 'גיבורים על חלשים'.

    האיש, עו"ד ד"ר שמואל סעדיה, מבכירי לשכת עורכי הדין, חבר ועד מחוז תל-אביב ויו"ר ועדת ערי השרון בלשכת עורכי הדין, ובעצמו גם איש ציבור המשמש כיו"ר תנועת הרצליה למען תושביה בעיריית הרצליה.

    "בימים אלו", כותב עו"ד סעדיה, "ניתן פסק דין של כבוד בית משפט המחוזי אשר קבע כי תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות בעיר בית שמש בטלות. ההחלטה נתקבלה בעקבות הצגת תעודות זהות מזוייפות בהן כביכול הצביעו בוחרים למועמד שנבחר".

    "בספרי העוסק בדיני בחירות 'הזכות לבחור ולהיבחר – דיני בחירות', אשר אף היווה חלק מהדוקטורט שלי, ולעניות דעתנו פסק הדין, עם כל הערכה, הינו שגוי. הזיופים שהתגלו, אשר יש להוקיע אותם, אינם בממדים העשויים להשפיע על תוצאות הבחירות ולכן לא היו צריכים להביא לביטול קולו של הבוחר", כותב עו"ד סעדיה.

    "הראיות נגעו ל 36 – תעודות זהות מזוייפות", ממשיך עו"ד סעדיה וכותב, "אולם כדי לפסול את בחירתו של ראש העיר הנבחר, נדרשו לא פחות מ 956 – הצבעות פסולות, הפער בו גבר המועמד החרדי על החילוני. פסק הדין קובע קביעה כוללנית כי מדובר ב'דפוס' של התנהלות באופן שלדעתנו גורם עוול לציבור החרדי, תוך הכתמתו שלא כדין ופוגע בעקרון הבחירות. הואיל והמיעוט, הציבור החרדי, יצא נפגע הרי פסק הדין מעורר תחושה של 'גיבורים על חלשים'".

    אלו דבריו של משפטן מומחה בדיני בחירות שאין לו כל קשר לבית שמש ואף לא התבקש לחוות את דעתו, לכן יש לתת משנה תוקף לדבריו. החלטתו של המשפטן לפרסם את הדברים, למרות שזה לא מקובל בתקופה שכזו שבה ישנה תחרות איך לנגח יותר את הציבור החרדי, יש בכדי להראות כי העוול שנעשה לתושבי בית שמש הוא עוול אמיתי, ורמיסה ברגל גסה של זכויות בסיסיות של ציבור רק בגלל אמונתו וצבע כיפתו.

    בבית שמש מצפים כאמור להחלטת בית המשפט העליון, שהדעת נותנת כי הוא יתפרסם בזמן הקרוב, ומקווים מאוד שבית המשפט יהיה ער לתחושת התושבים, יבדוק את הדברים לאשורם ויחתור להגיע לחקר האמת, למרות כל המניפולציות שנעשו על גבם של תושבי בעיר, ובכך ישמור על טוהר הבחירות.



    0 תגובות